آقای اقساط

نرخ ۲۳ ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

آقای اقساط

نرخ ۲۳ ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه یازدهم شهریورماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۲ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۱ هزار و ۵۵ ریال و هر یورو نیز با ۶۴ ریال افت نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۱۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۱۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۲۷۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۰۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۹۱ ریال، روپیه هند ۵۸۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۵۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۲۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۵۵۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۳۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۴۹۹ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۷۶۰ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۱۹۳ ریال، روبل روسیه ۶۳۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۲۵۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۳۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۹۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۲ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۰۰ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۷۷ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۶۷۲ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۸۶۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۱۵۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۸۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۶۶۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۳۳ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۲۴۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۵۴۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اقتصاد نیوز: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما به صورت میانگین از پنجشنبه هفته آینده (۲۱ شهریور ماه) خبر داد و گفت: حدود ۱۵ سایت متخلفی که بلیت هواپیما را گران‌تر از سقف نرخ‌های مصوب به مردم فروختند به دستگاه‌های نظارتی معرفی کردیم؛ البته برخی از آن‌ها بلیتی را فروختند که وجود خارجی نداشته است!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز، ادامه داشتن روند نزولی آن و در راستای رضایت مردم تصمیم‌گرفتیم قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی را تا حدود ۱۰ درصد به صورت میانگین کاهش دهیم و این قیمت‌ها به شرط ثبات بازار ارز بر جای خود باقی است.

وی افزود: گرچه برخی سایت‌ها بر طبل گرانی قیمت بلیت هواپیما می‌کوبیدند اما در نیمه اول امسال معمولا ایرلاین‌ها، بلیت‌های خود را پایین‌تر از سقف قیمت درنظر گرفته شده فروختند، به عنوان مثال در حالی که سقف قیمت برای بلیت تهران-مشهد ۷۵۴ هزار تومان است، میانگین فروش شرکت‌های هواپیمایی در این مسیر ۴۸۰ هزار تومان بود.

معرفی ۱۵ سایت مسافرتی متخلف و گرانفروش به سازمان هواپیمایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها نرخ‌هایی را اعلام می‌کنند که مورد تایید انجمن نیست، گفت: این سایت‌ها که عمدتا متفرقه و گمنام هستند با استفاده از ربات و اتصال به شرکت‌های هواپیمایی  بلیت‌ها را خریداری کرده و آن را گران‌تر از سقف نرخ‌های مصوب به مردم فروختند اما این تخلف به هیچ وجه مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی و انجمن‌ نیست.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید با چنین تخلفاتی برخورد کنند، ادامه داد: در این زمینه حدود ۱۵ سایت را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کردیم و پیگیر هستیم تا با آن‌ها برخورد شود، البته سازمان هواپیمایی کشوری آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کرده است. اما هر اتفاقی بیافتد، مردم باید به نرخ‌های رسمی و مصوبی که روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، دقت کنند و بلیتی که قیمتش بالاتر از نرخ مصوب است را نخرند و اگر این کار را انجام دادند و پس از آن متوجه گرانفروشی و تخلف فروشنده شدند، به سرعت از آن شرکت به انجمن یا سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند تا با آن‌ها برخورد شود.

فروش بلیت‌ هواپیمایی که نیست!

به گفته وی، برخی از شرکت‌های مسافرتی، بلیت‌هایی به مردم فروختند که وجود خارجی نداشته و اساسا چنین پروازهایی در آن ایرلاین نبوده است و مردم متضرر شدند، البته پرونده آن‌ها را نیز برای رسیدگی و برخورد قضایی ارسال کرده‌ایم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد: این امکان را برای مردم فراهم کردیم که قیمت بلیت، اعتبار بلیت و اعتبار شرکت فروشنده را راستی آزمایی کنند. همه می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن به نشانی http://aira.ir  و سامانه اعتبارسنجی بلیت هواپیما، بیلت خریداری شده خود را از همه جهات تست و تایید کنند تا برایشان مشکلی به وجود نیاید و اگر اعتبار بلیت آن‌ها تایید نشد، می‌توانند از همان طریق علیه فروشنده شکایت کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بر برخورد با گرانفروشان تاکید کرده بودند و اعلام کردند که ملاک قیمت‌ها برایشان نرخ‌هایی است که آذر ماه سال گذشته ابلاغ شده‌ است.

  • ۹۸/۰۶/۱۴
  • aghaye aghsat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی